ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО ДОПОМАГАЄ ВИВЧАТИ АНГЛІЙСЬКУ МОВУ


   Можна цікаво для учнів провести аудіювання за допомогою прийому "Намалюй диктант".
   Вчитель диктує англійською мовою, а учні малюють або позначають на схемі  отриману інформацію. Доцільно застосувати цей прийом при описі кімнати, міста, зовнішності людини. Наприклад, при вивченні теми "Зовнішність" учитель диктує учням опис ляльки чи прибульця з іншої планети, а діти їх малюють.

   

   При вивченні нової лексики для створення наочних образів доцільно застосовувати малювання, особливо в молодших класах. Наприклад, у третьому класі ми вивчаємо тему «Місце проживання". На уроці ми знайомимося з новою лексикою, вводимо її в мовлення, складаючи з новими словами простенькі речення. Ось орієнтовний їх перелік:"This is a café. You can eat here. This is a sports-ground. You can ride a bike here. You can run here. You can play games here. This is a party hall. You can dance here. This is a swimming-pool. You can swim here".
    Фронтально складаємо розповідь про рідне місто. Я пропоную дітям вдома на аркуші паперу А4 накреслити схему нашого міста, а із зворотного боку аркуша  - описати його основні місця й можливості їх використання. Діти з великим інтересом виконують завдання. В роботу включаються й батьки. На наступному уроці учні виходять перед класом і за власними малюнками описують своє місто.

   З місць однокласники задають запитання. Відбувається багато діалогів типу:Учень коло дошки: This is a café.Учень з місця: Can I swim here?Учень коло дошки: No, You can't. You cannot swim here. You can swim in the swimming-pool.Учень з місця: Can I ride a bike here?Учень коло дошки: No, You can't . You cannot ride a bike here.Учень з місця: What can I do here?Учень коло дошки: You can eat and drink here. This is a theatre.   Діти стараються поставити якомога більше запитань, намагаючись використати всі здобуті ними знання. При цьому не тільки багаторазово проробляється лексика, але й відпрацьовується дуже непросте вміння утворювати питальні речення.   Таким чином, іде надзвичайно інтенсивна і різноманітна мовленнєва діяльність:  діти малюють, створюючи наочні образи нової лексики, підписують малюнки, використовуючи навчальний матеріал (письмо), розповідають однокласникам (говоріння), слухають інших (аудіювання), задають питання, відповідають на них (діалогічне мовлення).    Аналогічно можна відпрацьовувати інші теми: намалюй і опиши свого друга (робота, гостя з іншої планети, монстра); намалюй і опиши вулицю, на якій ти живеш (центральну вулицю нашого міста, твою улюблену вулицю, вулицю майбутнього); намалюй свою кімнату (кімнату своєї мрії, кімнату майбутнього) тощо. 

 
 Поступово в учня накопичується ціле портфоліо з його творчими роботами. Над своїм мовним портфоліо з англійської мови діти працюють протягом усього навчального року. Кожна навчальна тема – це індивідуальна творча робота. Кожна така робота – це аркуш паперу, на якому з одного боку виконаний учнем малюнок, схема, комікси, колаж, а зі зворотного боку - опис англійською мовою.
Наприклад, у 5 класі портфоліо починається аркушем "About myself", на якому учні розміщують своє фото, зліва у стовпчик малюють "My likes", справа - "My dislikes". Це допомагає дітям більше дізнатися про позашкільне життя своїх однокласників, їх інтереси, смаки, уподобання. Наступні роботи – за програмою. При вивченні теми "Їжа, напої" діти складають і розмальовують своє меню. Дуже різноманітною і багатою є сторінка "Відпочинок". Природа і погода, рідне місто, свята й традиції, шкільне життя яскраво відображаються в учнівських роботах. Це обов’язкові сторінки, але діти із задоволенням додають свої теми "Мої улюбленці", "Професії моїх батьків" тощо. 

   Діти дуже люблять складати постери про себе. Ми їх називаємо "Know me better". В них розміщуються фотографії членів родини, друзів, домашніх улюбленців. У класі учні їх обговорюють. В кінці навчального року ми робимо творчий звіт: кожна дитина показує своє портфоліо і розповідає про нього англійською мовою: "This page shows you my family…". Урок презентації портфоліо - це справжнє свято англійської мови.


Немає коментарів:

Дописати коментар