МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА


Як пояснити дітям особливості модальних дієслів?

Учні починають вживати модальні дієслова, не вникаючи в їх особливості, не усвідомлюючи для чого вони потрібні, не розуміючи їх важливості.
В моїй практиці виробилися ефективні прийоми введення поняття модальних дієслів. Пояснення спирається на знання учнів з рідної мови.
Розмова починається із запитання. До речі, будь-яке пояснення має починатися із запитання, щоб активізувати пізнавальні можливості дітей.
Вчитель: Хто може пояснити, що таке модальні дієслова?
Часто учні просто називають окремі з модальних дієслів. Пояснити для чого вони потрібні учні не можуть. Їх відповіді різноманітні, але неправильні. Коли потік пропозицій зменшується, й учні усвідомлюють недостатність своїх знань, тоді вчитель продовжує розмову.
В.: Давайте з’ясуємо, в чому полягає особливість модальних дієслів, чим вони відрізняються від звичайних дієслів.  Поясніть, наприклад, дієслово «ходити»: уявіть, до вас звернувся інопланетянин, щоб ви роз’яснили йому значення цього слова.
Діти активно пропонують різні пояснення, активно допомагаючи словами й демонструючи ходіння. В процесі такого обговорення при допомозі вчителя приходимо до визначення: ходити – це пересуватися за допомогою переставляння ніг. Відразу вчитель задає наступне запитання
В.: Що означає дієслово «літати»?
Дехто з дітей намагається махати руками, як крилами, але частина дітей вже чітко формулює: літати – це пересуватися за допомогою крил. Вчитель продовжує підводити учнів до важливого узагальнення
В.: Що означає дієслово «читати»?
Учні швидко формулюють визначення: читати – це здобувати інформацію за допомогою очей. Тепер діти приходять до узагальнення, що дієслово вказує на дію, яка деяким способом виконується.
Настає мить для проблемного запитання
В.: Що означає дієслово «могти»?
Після кількох невдалих спроб сформулювати пояснення слова, діти перевіряють чи це слово насправді є дієсловом. Впевнившись, що воно відповідає на запитання «що робити?», вони усвідомлюють: «могти» - відрізняється від попередніх дієслів. Щоб допомогти їм усвідомити в чому відмінність, вчитель може навести допоміжне запитання
В.: На яку дію вказує слово «могти»? Яким чином виконується ця дія?
Поступово учні усвідомлюють, що слово «могти» не вказує на жодну дію. А на що воно вказує? На можливість виконання якоїсь дії. Чи є ще подібні дієслова? Діти швидкої знаходять і з’ясовують, що вони вказують на можливість, необхідність чи бажаність певної дії. Такі дієслова називають модальними. Вони вживаються обов’язково із звичайним дієсловом.
Залишилося зробити підсумки: модальні дієслова не вказують ні на яку дію, а тільки на можливість, необхідність чи бажаність цієї дії. В цьому полягає їх особливість.
З цього моменту учні чітко розуміють в чому полягають особливості модальних дієслів, що дуже важливо для подальшої осмисленої роботи з ними.

 БУКВИ b і d

Починаючи вивчати англійську мову, учні іноді плутають букви b і d. Цю проблему легко вирішити дуже простим прийомом.
Всі діти вміють писати слово «bed» - воно, навіть, за формою нагадує ліжечко. Звертаємо увагу учнів на зв'язок написання цього слова з буквами b і d. Коли в дитини виникає сумнів: b чи d – вона згадує слово «bed» і розпізнає букву.


Немає коментарів:

Дописати коментар