УЯВА Й ФАНТАЗІЯ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ


     Активізація дитячої уяви й фантазії допомагають розфарбувати урок яскравими дитячими емоціями й високим рівнем активності. Відомо,що найкраще засвоюється емоційно пережита інформація.
     Для активізації уяви і фантазії дітям достатньо запропонувати ситуацію, в якій вони є господарями. Створити таку ситуацію дуже просто. Розглянемо кілька прикладів.

ТРЕТІЙ КЛАС. ТЕМА «МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ»

При вивченні теми «Місце проживання" ми знайомимося з новою лексикою, вводимо її в мовлення, складаючи з новими словами простенькі речення. Ось орієнтовний їх перелік:
"This is a café. You can eat here. This is a sports-ground. You can ride a bike here. You can run here. You can play games here. This is a party hall. You can dance here. This is a swimming-pool. You can swim here".
Фронтально складаємо розповідь про рідне місто. Я пропоную дітям вдома на аркуші паперу А4 накреслити схему нашого міста, а із зворотного боку аркуша  - описати його основні місця й можливості їх використання. Діти з великим інтересом виконують завдання. В роботу включаються й батьки. На наступному уроці учні виходять перед класом і за власними малюнками описують своє місто. З місць однокласники задають запитання. Відбувається багато діалогів типу:
Учень коло дошки: This is a café.
Учень з місця: Can I swim here?
Учень коло дошки: No, You can't. You cannot swim here. You can swim in the swimming-pool.
Учень з місця: Can I ride a bike here?
Учень коло дошки: No, You can't . You cannot ride a bike here.
Учень з місця: What can I do here?
Учень коло дошки: You can eat and drink here. This is a theatre.
Діти стараються поставити якомога більше запитань, намагаючись використати всі здобуті ними знання. При цьому не тільки багаторазово проробляється лексика, але й відпрацьовується дуже непросте вміння утворювати питальні речення.
Таким чином, іде надзвичайно інтенсивна і різноманітна мовленнєва діяльність:  діти малюють, створюючи наочні образи нової лексики, підписують малюнки, використовуючи навчальний матеріал (письмо), розповідають однокласникам (говоріння), слухають інших (аудіювання), задають питання, відповідають на них (діалогічне мовлення).

РОЗМІСТИ СЕБЕ...

Обладнання: план або зображення кімнати на дошці.
     Стандартне завдання "Описати кімнату" змінюємо так: "Розмісти себе в цій кімнаті й опиши предмети в ній". Учень починає: "I stay in the centre of room. There are 2 chairs in the left corner…". Змінюючи власне розташування, учень змушений переосмислити застосування прийменників. Стає неможливим просте повторення одного й того ж матеріалу. Завдання збуджує фантазію дітей - могутній рушій інтересу. Вичерпавши стандартні положення в кімнаті (в лівому куті, коло дверей, біля вікна), діти переходять до екзотичних: я  муха і сиджу на лампі, я ластівка й стою на підвіконні за вікном і т. д.. За допомогою цього прийому реалізується один з аспектів особистісно-орієнтованого навчання – варіативність завдань, і  учень дістає можливість вибрати завдання для себе.
Проведи екскурсію.
Обладнання: План-схема Лондона на дошці.

   Вводимо учнів у ситуацію: "Ми знаходимося в Лондоні.  Ви екскурсовод. Проведіть нам екскурсію". Учень обирає маршрут екскурсії на плані міста й описує його визначні місця: "We cross the Trafalgar Square. You can seeOn the left hand …. There areahead…". Це не просто топик про Лондон. Домашня підготовка цього завдання проходить дуже активно, що говорить про великий інтерес до роботи. Діти самостійно вирішують унаочнити свою розповідь зображеннями Лондона, які вони беруть з Інтернету. Навіть, після завершення уроку вони роздивляються ці фотографії і обговорюють їх. 
Аналогічно можна провести опис Києва, рідного міста.
     Ми описали декілька прийомів, що дозволяють збагатити навчальну діяльність учнів яскравими емоціями, особистим ставленням до навчального матеріалу, буянням фантазії та пізнавальної активності. Все це, в кінцевому рахунку, сприяє формуванню стійкого інтересу до вивчення предмету, підвищенню ефективності навчального процесу, зростанню рівня навчальних досягнень учнів і підготовці їх до використання мовленнєвих умінь з іноземної мови в реальних ситуаціях. 

Немає коментарів:

Дописати коментар